E-Commerce

Webshop

Webshop starten?

Begin nu je online verkoop

We zorgen ervoor dat je webshop zo snel mogelijk online staat. Zo moet je geen omzet missen!

                 nu introductieaanbod vanaf

                            €  499,-

inclusief webshop software - domeinnaam - SSL-certificaat - koppeling betaalprovider, shipping provider - product input -...

Contacteer ons vrijblijvend !

E-commerce

Info

De omzet van de Belgische E-commerce bedroeg in 2019 rond de 11 miljard euro. Voor Nederland was dit meer dan 25 miljard euro

Elk jaar blijft de online verkoop verder groeien. Het belang en marktaandeel van de online verkoop is alleen maar gestegen door de ongekende Corona crisis die we dit jaar meemaken. 

Maar ongeacht deze uitzonderlijke omstandigheden blijft de online verkoop boomen. 

E-commerce is mogelijk op verschillende kanalen en platformen. Het is ook geen of / of verhaal. Een webshop kan op zichzelf bestaan met enkel online verkoop, maar het kan ook een verlengstuk zijn van een fysieke winkel. Omgekeerd kan een fysieke showroom een meerwaarde bieden aan een webshop, (denk bijvoorbeeld aan Pop-up stores of experience stores.

Elke E-commerce staat voor diverse uitdagingen 

We willen als E-commerce consultant een duidelijk beeld geven wat de mogelijkheden zijn voor je bedrijf. 

Met meer dan 5 jaar ervaring in de E-commerce kennen we de valkuilen van de online handel. 

We bekijken samen met je welke oplossingen het beste passen voor je bedrijf.

 


E-commerce

Webshop - Marketplace

E-commerce slaat op elke vorm van verkoop via internet.  Je moet niet steeds investeren in een eigen autonome webshop. Er bestaan ook andere mogelijkheden om te verkopen via internet. We zoeken samen naar de beste oplossing voor je bedrijf. 

Webshop

 

Er zijn heel wat bedrijven die software aanbieden voor webshops, zowel lokaal als internationale spelers. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen.  Het voordeel van een webshop is dat je heel wat zaken zelf in handen hebt die heel belangrijk kunnen zijn voor je bedrijf. 

- Lay-out op maat

- Content Management Systeem (geen kennis van programmatie vereist)

- Ruim aanbod Plug-ins 

- Personaliseerbaar

- support

-... 

Er zijn heel wat spelers op de markt. We helpen je uitzoeken welk systeem het beste is voor je specifieke noden.

(Woo-commerce, Shopify, Wix, Squarespace, Magento, Open cart, mijnwebshop.nl, ...)



 

Marketplace

Marketplaces zijn verschillende verkoopsplatformen  waar je als bedrijf, winkel of zelfs als particulier een verkopersaccount kan op aanmaken en zo kan starten met de verkoop, zonder je zelf een volledige webshop moet inrichten. Je betaalt vaak een commissie op de verkoop (of op de plaatsing van een product) al dan niet gecombineerd met een vaste abonnementskost. 

 

De meest bekende spelers zijn Amazon (wereldwijd) en Bol.com (België en Nederland). 

Daarnaast heb je ook enkele platformen die zowel voor particulieren als door bedrijven worden gebruikt zowel voor nieuwe als tweede hands producten. vb. 2dehands.be en Marktplaats.nl



 

Naast deze zeer bekende platformen zijn er ook heel wat alternatieve marketplaces al dan niet gericht op een specifieke niche markt.

Voordeel hiervan is dat je heel gericht je doelpubliek kan aanspreken. 

Enkele voorbeelden hiervan zijn Etsy, voor handgemaakte en vintage producten. Bricklink is een online platform volledig gericht voor het handelen in Lego.  Reverb legt de focus dan weer op muziekinstrumenten.

E-commerce

Sourcing - leveranciers

Het vinden van leveranciers zowel binnen als buiten Europa is vrij eenvoudig geworden dankzij het internet. Maar net deze globalisering brengt ook heel wat risico's met zich mee. 

In Europa zijn er duidelijke regels die voor iedereen gelden binnen de Europese Unie. 

Ook het vinden van leveranciers buiten de Europese Unie is heel eenvoudig geworden.

Binnen enkele klikken koop je zo in China via Ali-express (of een ander platform) heel goedkoop producten aan. 

Als particulier zijn de risico's vrij beperkt. Maar als je als bedrijf goederen van buiten de Europese Unie wil invoeren zijn er heel wat elementen waar je rekening mee moet houden. 

Met meer dan 5 jaar ervaring met het importeren van goederen van buiten de EU adviseren en begeleiden we bedrijven van A-Z hoe je kwaliteitsvolle producten op een veilige manier kan aankopen en importeren.

Leveranciers - producten

Leveranciers binnen Europa dienen zich aan specifieke Europese regelgeving te houden. Het wordt echter moeilijker wanneer je vanuit Aziatische landen wil importeren. 

Hoe zit het met de kwaliteit van de producten, wie is verantwoordelijk voor het product bij verkoop. Hoe zit het met de garantie. Zijn de producten conform de Europese regelgeving..... ? 

We begeleiden je graag in het vinden van de juiste leveranciers en producten.

Importeren - shipping

Van zodra je de juiste leverancier hebt gevonden moeten de goederen verzonden en onbeschadigd bij je geleverd worden. 

Als je een leverancier buiten Europa hebt komen er heel wat formaliteiten bij kijken en moet je opletten voor onverwachte kosten. 

Vaak worden er bij aankomst in België of Nederland nog extra handling en stockage kosten gefactureerd waar je aanvankelijk niet op had gerekend. 

Wij zorgen ervoor dat je niet voor verassingen komt te staan en je op voorhand een heel duidelijk beeld hebt van het totale kostenplaatje wanneer je goederen importeert:

- verzendkosten en doorlooptijd

- inklaring en douaneformaliteiten

- importheffing 

- tax

- wisselkoersen

- levering tot op je adres

-...

E-commerce

Betaalproviders

Wanneer je werkt met één van de marketplaces zit de betaalprovider vaak geïntegreerd in het systeem. De kosten zitten geïntegreerd in je commissie die je betaalt op de verkoop. 

Met je eigen webshop moet je zelf een betaalprovider koppelen aan je site. Welke provider, of combinatie van systemen het voordeligst is voor je bedrijf hangt deels af van je afzetmarkt. 

Ook de frequentie van uitbetaling varieert. Het is dus belangrijk om na te gaan welk systeem het best aansluit bij je noden als webshop. De kosten kunnen oplopen zeker als je ook gebruik maakt van webshop software die commissie vraagt op je verkoop.

E-commerce

Verzenden

De kost om je producten bij de klant te krijgen mag niet onderschat worden. De verschillende koerierdiensten hebben diverse formules afhankelijk van het volume dat je verstuurt.  De prijzen zijn niet altijd even transparant. Vaak komen er nog kosten en toeslagen bij die niet in de initiële prijs zitten: brandstoftoeslag, afgifte postpunt, coronatax,... . 

Ook hier adviseren we u graag wat de beste oplossing is voor je bedrijf. Je moet rekening houden met verschillend elementen die van belang kunnen zijn voor je bedrijf:

- kosten verzending binnenland

- kosten verzending buitenland (EU - non EU)

- verzekering van de inhoud

- retourneren

E-commerce

Juridische aspecten

Verkoop via internet is geregeld in specifieke Europese regelgeving. Elke vorm van E-commerce is dan ook gebonden aan deze Europese wetgeving.  Het is de bedoeling op de consument zo goed mogelijk te beschermen en gaat dan voornamelijk over recht van retour, identificatie van je onderneming, vestiging,  bescherming van de privacy en meer.... . 

Dit hoeft helemaal geen struikelblok te zijn, integendeel. Wanneer je als e-commerce voldoet aan de Europese wetgeving straal je vertrouwen en betrouwbaarheid uit. Je kan ook aanspraak eventueel aanspraak maken op kwaliteitslabel of keurmerk zodat je kan aantonen dat je een betrouwbaar bedrijf bent.

 

We ondersteunen in deze materie zodat je perfect in overeenstemming bent met de geldende wetgeving.

      ©2021 Digital Eyes