SEA

Search Engine Advertising

Google ads laptop.jpg

Google Ads

Adverteren met Google

Met Google Ads kan je, je bedrijf, diensten of producten promoten op Google en Google partnersites. Je betaalt enkel voor het resultaat, de effectieve clicks op je advertentie.  

Je bepaalt zelf het budget dat je wenst te besteden 

Contacteer ons voor meer info of vraag nu je vrijblijvende offerte op maat

Google Ads Search

Google Ads Shopping

Google Ads Display

Google Ads

Google Ads is het online marketing platform ontwikkeld door Google. Met dit platform kan je niet alleen online adverteren in de Google zoekresultaten, maar ook op andere websites, youtube, shopping resultaten en diverse apps voor smartphones.

Het Google Ads platform stelt je in staat om heel gericht je producten, diensten of bedrijf te promoten.

Met de juiste strategie en instellingen op het Google Ads platform zal je het maximum uit je advertentiebudget halen en je ROI (Return On Investment) optimaliseren.

Reclame op internet was nog nooit zo slim en efficiënt. Bovendien betaal je enkel de effectieve clicks op je advertentie.

Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende offerte op maat.

Google Ads

SEA - Search Advertentie

De "klassieke" Google tekst advertentie

De Google Search advertentie is de “klassieke” tekstadvertentie. 

Als je een zoekterm ingeeft in de Google zoekmachine verschijnen de advertenties bovenaan in de zoekresultaten. Je herkent ze aan de “Ad” dat voor het zoekresultaat staat.

Wanneer je advertentie bovenaan wordt weergegeven in de Google zoekresultaten moet je nog niets betalen hiervoor! Slechts wanneer er iemand effectief klikt op je advertentie zal er een kost in rekening worden gebracht. Je kan zelf kiezen hoeveel je maximum wil betalen voor een klik. (Max CPC - maximum cost per click)

Wanneer wordt je google advertentie getoond?

Verschillende parameters bepalen wanneer je online advertentie wordt getoond. De juiste instellingen zorgen ervoor dat  je advertenties aan je doelgroep worden getoond.

Vooraf gedefinieerde keywords (zoekwoorden) zullen je advertentie activeren.

Je kiest zelf welke regio je al dan niet wil bereiken. Verder kan je je doelgroep targetten op taal en eventueel onderwerp en interesses. Ook is het mogelijk om negatieve zoekwoorden in te stellen zodat er je advertentie bij een gerelateerd zoekwoord net niet wordt getoond.

 

De advertenties worden uitgebreid met verschillende extensies; sitelinks, Locatie extensie, contactgegevens,  highlights, prijsextensies… .

We zorgen er steeds voor dat er in een advertentiegroep verschillende advertenties worden afgewisseld. De best presterende advertentie zal automatisch meer worden vertoond. Op basis hiervan kunnen we de andere advertenties verder optimaliseren zodat het maximum uit je advertentiecampagne wordt gehaald.

Google Advertentie prijs?

 

De prijs van een Google advertentiecampagne bepaal je helemaal zelf. Je betaalt enkel wanneer er iemand effectief op je advertentie klikt. Wordt je advertentie getoond, maar er wordt niet op geklikt,... dan betaal je helemaal niets.

Hoeveel je effectief zal betalen voor een klik hangt ervan af wat je maximum wil betalen. 

Concurrentie zal mogelijk ook adverteren op internet met dezelfde zoektermen. Ook zij hebben een maximum bedrag ingegeven per klik. 

Google werkt met een automatisch veilingsysteem waarbij de hoogste bieder op dat moment op de beste plaats komt te staan. 

Stel je adverteert op "elektrische fiets". Maximum kost per click dat je wenst te betalen is 3 euro. 

Je concurrent adverteert op hetzelfde zoekwoord maar wenst maximum 1,5 te betalen voor een klik. Uiteindelijk betaal je dan 1,51 voor deze klik en niet de maximum 3 euro die je hebt ingesteld. 

Google search advertentie voorbeeld

Wanneer we bijvoorbeeld  “elektrische fiets” gebruiken als zoekterm in google zijn de eerste resultaten advertenties. Voor het webadres staat “AD” om aan te geven dat het om een betaald zoekresultaat gaat.

Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende offerte op maat.

Google Ads

SEA - Google Shopping Advertentie

Google Shopping campagne

Google shopping advertenties verschijnen automatisch bovenaan de zoekresultaten in de google zoekmachine.

De shopping advertentie geeft onmiddellijk heel wat informatie over een product, zonder dat men naar je website moet doorklikken.

Het stelt potentiële klanten in staat om onmiddellijk het product te vergelijken met aanbiedingen van andere verkopers.

Een shopping campagne is geschikt wanneer je specifieke producten verkoopt die makkelijk te vergelijken zijn.

De shopping resultaten in google worden automatisch getoond met volgende gegevens:​

  • Productnaam

  • foto

  • prijs

  • naam bedrijf/verkoper

  • eventuele verzendkosten

  • klanten beoordelingen

Wanneer wordt een google shopping advertentie weergegeven?

De Google shopping resultaten kunnen zowel bovenaan de pagina of rechts van de zoekresultaten worden getoond.

Ze worden niet geactiveerd door vooraf ingestelde zoektermen. De google shopping advertentie zal automatisch worden gegeneerd en getoond wanneer bepaalde zoekopdrachten gerelateerd aan je product worden ingegeven in Google. 

Aangezien je zelf geen controle hebt op de keywords die de advertentie triggeren is het belangrijk om de titels omschrijvingen zo goed mogelijk in te geven op je website en de google data feed. 

Google shopping advertentie prijzen?

Ook bij de google shopping campagne betaal je enkel wanneer er iemand effectief op je advertentie klikt.

Het voordeel van een shopping advertentie is dat het goedkoper is in vergelijking met de klassieke tekst advertentie. Klanten zien in één oogopslag wat je positie is ten aanzien van je concurrenten zodat er niet effectief hoeft geklikt te worden om prijzen te vergelijken. Aangezien je enkel betaalt per effectieve klik, zal je dus minder betalen.

Ook hier wordt gewerkt met het online veilingsysteem of je advertentie al dan niet wordt getoond. Het enige wat je moet doen is je maximum budget dat je wil besteden vastleggen.

  

Wij maken je shopping campagne van A tot Z zodat je geen enkele zorgen hoeft te maken

Google Ads - Shopping - Merchant center

Voor het instellen en activeren van de shopping campagnes is het noodzakelijk om over een google merchant center account te beschikken om je producten in te beheren en je product feed te uploaden.

De product feed die in de google merchant center wordt ingegeven wordt later gekoppeld met de google shopping campagne. Aan de hand van de data die werd ingegeven worden automatisch google shopping advertenties gegenereerd. 

De advertenties worden geactiveerd wanneer zoektermen in google worden ingegeven die gerelateerd zijn aan je product. Je kan de zoekwoorden niet zelf bepalen.

Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende offerte op maat.

Google Ads

SEA - Display Advertentie

Google Display advertenties zijn advertenties die getoond worden in google en google netwerk partner sites.

De meest bekende vorm is een afbeelding of animatie die op een partnersite wordt getoond.

Naast andere websites kunnen de display advertenties ook getoond worden in verschillende applicaties (app’s), youtube video, gmail,… enz.

 

Display advertenties bestaan in verschillende vormen: afbeeldingen, animatie, Gif’s, of video’s.

Je bepaalt zelf wie je advertenties te zien krijgen (doelgroepen) zijn aan de hand van diverse parameters.

Met je beschikbaar budget kies je zelf of je betaalt per click, aantal vertoningen of doel.

We maken display advertenties in diverse formaten zodat ze in verschillende afmetingen kunnen worden getoond op partnerwebsites.

Google Ads - Display - Partner website

Google Ads - Display - Youtube

 

Youtube is één van de belangrijkste websites geworden om informatie op te zoeken. 

Denk maar aan de vele instructie filmpjes, concertvideo's, how to films, vloggers,... en nog veel meer. 

Het is dan ook niet verwonderlijk dat dit een enorme advertentiemarkt vertegenwoordigd.​​ 


De display advertenties in youtube bestaan in verschillende vormen:

Display - Youtube Video

De display Youtube video is een video-advertentie die voorafgaand aan de eigenlijke video wordt getoond (of tijdens onderbreking). 

Het is dus een reclame filmpje dat minstens een aantal seconden wordt vertoond of wat je verplicht volledig moet laten lopen vooraleer je de eigenlijke video die je wilt zien wordt vertoond. 

Display - Youtube Banner

Youtube display advertentie (afbeelding, banner, Gif,...) die in de eigenlijke video wordt getoond.

Display - Youtube zoekresultaten

Youtube display advertentie (afbeelding, banner, Gif,...) die in de youtube zoekresultaten wordt getoond.

Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende offerte op maat.

Google Ads

SEA - Remarketing

Wat is Google Remarketing?

Je kent het ongetwijfeld! Je zoekt naar een product of dienst op internet en krijgt naast de zoekresultaten ook een aantal advertenties te zien. Wanneer je later verder zoekt, en dit kan naar een totaal ander onderwerp zijn, krijgt je verschillende een advertenties te zien van dit product of dienst waar je eerder naar zocht. 

Dit is één van de vormen van remarketing. 

Google ads remarketing laat toe om potentiële klanten die reeds een zoekopdracht of interactie hebben gehad met je bedrijf terug te bereiken en zo een conversie te realiseren. 

Remarketing laat heel wat mogelijkheden toe om welbepaalde doelgroepen te bereiken. 

  • bezoekers van uw website

  • interesse in bepaald product of dienst

  • bepaalde handeling hebben uitgevoerd op uw website (vb product in winkelwagen, offerte aanvraag,...)

  • tekst, video, afbeelding

  • weergave op partnerwebsites 

  • ...

      ©2021 Digital Eyes