Zoekmachine optimalisatie

Search Engine Optimization

Google partner badge.png

SEO

Website Optimalisatie

Door je website te optimaliseren voor zoekmachines zal je hoger scoren in de zoekresultaten van google (en andere zoekmachines)

Met onze SEO-analyse van je website krijg je inzicht hoe je website verbeterd kan worden om zo beter gevonden te worden door potentiële klanten.

Contacteer ons voor een SEO analyse van je website

Zoekmachine optimalisatie

           SEO - Analyse

SEO analyse website

Website optimalisatie

Google (en andere zoekmachines) indexeren alle websites die online staan en rangschikken ze op basis van verschillende factoren; inhoud - content, technische aspecten, snelheid, anciënniteit... .

Door je website te optimaliseren stijg je in de natuurlijke (niet betalende) zoekresultaten van google en andere zoekmachines.

Verschillende factoren hebben een invloed op de positie en ranking van je website. Door de juiste optimalisatie zal je website hoog scoren in google.

 

We maken een volledige analyse van je website op basis van de verschillende factoren die de ranking beïnvloeden.

Hiermee kan je aan de slag om een aantal optimalisaties op je website door te voeren. Je kan ook de volledige optimalisatie door ons laten uitvoeren.

Hoger in Google

Zoekmachine optimalisatie

SEO - Onpage content

Bill Gates zei het al in 1996, "Content is King". Het is de inhoud van je website, de content die het belangrijkste is om gevonden te worden.

Zoekmachines indexeren websites op basis van hun inhoud. Ze moeten door google kunnen worden "gelezen".  

 

Unieke wel doordachte (geschreven) inhoud op je website is van onschatbare waarde. Kwalitatieve relevante content op je site zorgt ervoor dat je website beter zal scoren in de zoekresultaten van zoekmachines. kan worden door zoekmachines en potentiële klanten makkelijk de weg naar je bedrijf vinden.

Het gebruik van de juiste keywords, goed gestructureerde teksten en inhoud zijn goud waard!

Verschillende aspecten van de SEO onpage content kunnen worden geanalyseerd:

  • Content analyse

  • SEO Copywriting

  • Keywordanalyse

  • Concurrentie analyse

  • Unieke content

"Content is king"

Bill Gates - 1996

SEO - Content analyse

Bij een content analyse wordt de bestaande toestand van je website inhoudelijk geanalyseerd. Welke zoekwoorden komen naar voren? Hoe wordt de site geïndexeerd door zoekmachines?

Deze analyse geeft een beeld van de zoekwoorden die naar boven komen als belangrijkste keywords, en hoe ze vertegenwoordigd zijn op je website. 

De keywords zijn uiterst belangrijk voor de SEO optimalisatie van je je website. Ze geven aan hoe je site wordt gelezen en geïndexeerd door google en andere zoekmachines.

 

Deze content analyse geeft een inzicht op een aantal vragen over de inhoud van je website:

Komen de juiste woorden naar voren als belangrijkste keyword? Zijn er duidelijk afgelijnde keywords aanwezig?

Is het onderwerp of inhoud van je website duidelijk aan de hand van de keywords....en dus makkelijk indexeerbaar

SEO - Keyword analyse

Een keyword analyse vertrekt vanuit het onderwerp, product of dienst van je website. 

We analyseren wat het aantal zoekopdrachten is per maand van het afgelopen jaar van de relevantie zoekwoorden voor je website. 

Dit wil zeggen dat deze zoekwoorden relevant zijn voor je website maar mogelijk helemaal niet voorkomen in je content. 

Niet alleen het aantal gemiddelde zoekopdrachten maar ook het concurrentieniveau van deze keywords wordt weergegeven. 

Deze gegevens stellen je in staat om je website inhoudelijk te optimaliseren voor zoekmachines en in te zetten op de belangrijkste keywords. 

Niet alleen de kwantiteit maar ook de kwaliteit van de zoekwoorden is belangrijk.

Naast de zoekopdrachten kijken we naar de zoekwoord suggesties die google zelf aangeeft in verband met je website. Hieruit vloeien vaak verrassende woorden of keyword combinaties, waar je zelf niet aan denkt.

Vanuit professioneel standpunt gebruiken we maar al te vaak vakgerelateerde terminologie die helemaal niet in zoekopdrachten wordt gebruikt.

Door het integreren van de juiste keywords die ook vaak als zoekterm worden gebruikt zullen potentiële klanten je makkelijker vinden.

SEO - Concurrentie analyse

De SEO concurrentie analyse, geeft je inzichten in de websites en content van je concurrenten; 

  • Welke keywords worden gebruikt

  • Hoe wordt de website gevonden

  • Zijn er advertenties actief op google

  • Wat is hun positie

  • Welke zoekwoorden worden net niet gebruikt

  • ...

 

De SEO concurrentie analyse stelt je in staat om je positie te versterken ten aanzien van de concurrentie door de juiste strategische keuzes te maken.

Het laat je toe om andere en/of kwalitatievere keywords te gebruiken of net je content strategie helemaal over een andere boeg te gooien.

SEO - Unieke content

Unieke content is één van de belangrijkste pijlers van zoekmachine optimalisatie.

Door het gebruik van unieke teksten met de juiste keywords geïntegreerd zal je veel beter scoren in google. 

Het lijkt makkelijk, je neemt de best scorende website van je concurrent en kopieert de inhoud, maar niets is minder waar. Door het copy pasten van andere websites zal je alleen maar afgestraft worden in de zoekresultaten. 

Laat je zeker niet vangen aan deze valkuil!

SEO - Copywriting

Copywriting is een vak apart. Er zijn vele goede copywriters die je website van prachtige en unieke content kunnen voorzien. 

Zoekmachine optimalisatie copywriting gaat nog een stap verder. Hier wordt in de copywriting reeds rekening gehouden hoe het je positie in zoekmachines kan verbeteren en je teksten zoekmachine geoptimaliseerd zijn. 

We houden rekening met verschillende aspecten van de SEO copywriting.

  • Structuur en indeling van de teksten en andere content

  • Gebruik van zoekwoorden en strategische keywords

  • Structuur en inhoud van titels

  • Unieke content

  • Inhoudelijk kwalitatieve content

  • Voldoende kwantiteit

Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende offerte op maat.

Zoekmachine optimalisatie

SEO - Onpage Structure

Zoekmachine optimalisatie onpage stucture slaan op de technische gegevens achter je website. Ze zijn, naast de inhoud, van groot belang bij de indexering van je website. De technische structuur heeft invloed op de ranking van je website in de zoekresultaten van google en andere zoekmachines.  

 

We onderzoeken hoe de achterliggende gegevens op je website gestructureerd zijn en hoe ze je positie in de zoekresultaten beïnvloeden.

 

  • HTML onpage

  • Pagespeed

  • Mobiele bruikbaarheid

  • Tags - metatags

  • Afbeeldingen

SEO - HTML onpage

Om je website te optimaliseren voor zoekmachines bekijken we hoe de HTML structuur op je website is georganiseerd. 

Welke tags en beschrijvingen zijn ingevuld? Hoe wordt een pagina weergegeven in de preview van google. 

De lengte,structuur en inhoud van je titel (title tag) en pagina-inhoud (description tag) heeft invloed op de ranking van je webpagina in Google.

Google preview "elektrische fiets"

Daarnaast is de HTML- header structuur van belang voor de indexering van je webpagina's op google.

Met een correcte headerstructuur, zowel inhoudelijk als structureel geef je al aan wat de inhoud van je webpagina is. 

Zo wordt je website makkelijk leesbaar voor zowel zoekmachines als voor bezoekers. 

Tot slot bekijken we of de afbeeldingen op de website voldoen om makkelijk gevonden te worden door zoekmachines en geven we aan hoe ze te optimaliseren.

Afbeeldingen op zich kunnen niet worden "gelezen" door Google, maar de benaming van het bestand, de grootte en tags die eraan gekoppeld zijn, worden wel geïndexeerd.

SEO - Pagespeed 

De snelheid dat je webpagina's worden weergegeven hebben op 2 manieren een invloed op je ranking en het gedrag van je bezoekers. 

Een snelle geoptimaliseerde website zal hoger scoren in de zoekmachines, maar bepaalt ook het gedrag van je bezoekers. Een trage logge website zal sneller worden weggeklikt door bezoekers dan een website die zeer snel en responsief is.

We gebruiken alsmaar meer mobiele toestellen om informatie te zoeken. Daarom is het van enorm belang dat je website responsief en mobiel vriendelijk is. 

De snelheid van je website wordt zowel op desktop en op mobiele weergave gecontroleerd. Hiervoor wordt een score gegeven op 100. Daarnaast worden alle verbeterpunten opgesomt waar je website snelheid kan winnen wanneer deze worden aangepast.

Er kunnen grote verschillen zijn tussen de mobiele en desktop versie van een website.

Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende offerte op maat.

Zoekmachine optimalisatie

 SEO - Offpage

SEO offpage slaat op alle factoren die van invloed zijn op de positie van je website in zoekmachines maar die niet rechtstreeks afhankelijk zijn van je site.

 

We analyseren hoe het zit op dit vlak met je website en hoe betere resultaten kunnen behaald worden.

 

  • Sociale media

  • Blog

  • Fora

  • Backlinks

      ©2021 Digital Eyes